daydreams do come true

"jag vill ha ett hus att greja i. gärna ett utåt alboga.. & gärna ett med kakelugnar & vackra trägolv. gärna en liten gård med svartvita kossor som betar utanför fönstret. gärna ett med glasveranda.. & gärna ett litet uthus där jag kan pula med diverse möbler funna på loppis. gärna med en potentiell vinkällare där jag kan samla. ett hus där jag kan bjuda in mina fina".
 
inte visst jag att vi knappt ett år senare skulle sitta här. mycket av det där stämmer ju in på vår underbara prästegård:
 
- ett hus att greja i - här finns att greja så det räcker & blir över. & det är väl inte alltid så härligt som jag fick det att låta i den där dagdrömmen. 
 
- ett utåt alboga - ja, närmare alboga bor vi ju. 
 
- kakelugnar - tyvärr inga i nuläget. med största sannolikhet har här funnits flertalet som tyvärr plockats bort. så sorgligt! men, en dag kanske, en dag!
 
- vackra trägolv - finns! här har jag dock ändrats lite. är mer förtjust i snygga parkettgolv (vilket ju också räknas till vackra trägolv såklart!)
 
- liten gård - nja, men nästan! :)
 
- kossor utanför fönstret - nedanför baksidan - jaaa & de är underbara! 
 
- glasveranda - ja.. & den är heelt fantastisk!
 
- uthus - ja, men att pula med diverse möbelfynd har ännu inte påbörjats.
 
- potentiell vinkällare - o ja!
 
- ett hus där jag kan bjuda in mina fina - alltid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0