det blir inte alltid som man tänkt

nu är det verkligen höst. & jag älskar det! jag älskar gråa, mörka dagar när man kan bädda ner sig i soffan med täcke & en kopp te. dock uteblir ofta teet eftersom jag är så rädd att spilla över Alfred, men nu ska jag faktiskt passa på när han ligger & snusar sött i sin säng. i natt (läs tidigt i morse) bestämde han sig nämligen för att vakna & därefter stay awake. varför sova när man kan sitta i mammas knä & titta liksom?  
 
(två timmar senare.. ) inlägget uteblev tidigare då vår lilla gosse inte alls ville sova. vi har precis kört ett litet pass nackträning & herregud vad stark han börjar bli. nu tänker jag att han borde vara riktigt trött, men icke. han ligger & sprattlar på sitt täcke på mattan här nedanför & hans vackra mörkblå ögon verkar vägra att slockna. nej, det får bli en sväng till skogen för att andas lite frisk luft.. det mår både han & jag fint av!
 
 
märk väl: ljuset. idag finns inte riktigt möjligheten att fånga ett sådant här ljus. detta tog jag för några dagar sedan när solen strålade mellan några skurar. så härligt!

Kommentarer
Postat av: Tommy Isaksson

Ett löv som precis ska landa å ge senare jorden den näring den behöver. Men innan visar den sin skönhet för betraktaren.... Vackert!!!

2012-09-26 @ 19:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0