Nytt!

Hej vänner!
 
Längesen jag skrev & hade egentligen inte en tanke på att gå in & skriva förrän jag läste min vän Joannas (som för övrigt fyller år idag, grattis fina vännen!) blogg & hennes inlägg om deras dotter Maja & hennes utveckling. Jag är kass på att skriva ner hur Alfred utvecklas & tänkte faktiskt jag skulle göra det här & nu så det blir gjort. 
 
Vår älskade lilla Alfred är nu drygt fjorton månader. Han är världens finaste lilla gosing som ler, skrattar & är allmänt glad mest hela tiden.. så länge han får som han vill. Ja, vilja är ingen bristvara i den gossen ska jag berätta.. när han inte får som han vill blir det tårar & skrik, men ganska snart hittar (eller visar vi) han någonting nytt att pyssla med & då är allt frid & fröjd igen. Han fullkomligt äääälskar att borsta tänderna & när jag säger att jag går till toaletten springer han med och pekar besämt på badrumsskåpet & säger "DÄÄÄÄÄ". När jag öppnad hutchen står han & stampar & ser ut som världens lyckligaste. Tänk att uppskatta det lilla i vardagen så mycket. 
 
Någonting annat han älskar är vår hund August. Honom kan han krama, pussa, MATA (tyvärr) & vila på & det finns ingenting som är mysigare än att se detta. August är kanske inte alltid lika nöjd (förrutom när det gäller maten), men snäll som han (ALLTID) är, accepterar han & verkar ändå tycka Alfred börjar bli en helt okej brorsa. Ber man Alfred pussa eller krama August springar han fram & tar tag i honom & bara myser. Ni skall veta hur många kort jag har på denna speciella stund. Hihi. 
 
"Gör den roliga minen Alfred..# Åh om jag ändå kunde visa detta.. vi ber honom göra "den roliga minen" & han biter ihop med tänderna & kisar med ögonen, som om han flirtar.. så himla gulligt att jag dör. Detta gör han spontant när han försöker vara rolig, söt & bekräftelsesökande. Det roligaste är när han gör det mot äldre damer i matbutiken eller i simhallen. Haha, så charmigt!
 
Han pratar mest hela tiden.. & såklart tycker jag han är hur duktig som helst. Han säger vad som helst om vi ber honom. Lampa, mamma, pappa, titta, sitta (nitta), ko (ooo), pingvin (pippiiin), fågel (pippi), mormor (momo), morfar & farmor (lite olika), farfar (fa), August (Agoos), Nappen (nippin) är bara ett axplock av de ord han talar.. & jag är SÅ stolt! Sedan pratar & sjunger & dansar han mest hela tiden. Lyssnar vi exempelvis på musik går han runt & nickar på huvudet & gör små mysiga moves.. Britney Spears "Work Bitch" & Elli Gouldings "Burn" är absoluta favoriter just nu.. Ett tag var det Darins "Astrologen". Hör han dessa på radion börjar movesen direkt. 
 
Alfred ÄLSKAR att vara ute. Han går gärna omkring i sin egna lilla värld & plockar pinnar & tittar på fåglar. & han går gärna efter August var än han går(!!). Än så länge har han för det mesta inget emot att sätta sig i vagnen efter en stund, så länge det händer något! Han älskar när vi grejar utomhus. Det får gärna spikas, grävas eller hämtas ved. Snart samlar han säkerligen små vedpinnar i sin fina skottkärra han fick av mina syskon i present.
 
Han är så rolig vår gosse. Städning (!!) är det bästa han vet! Om vi ens råkar nämna ordet dammsugare går han igång direkt. Springer fram & tillbaka för att titta efter den & när han väl hittat den släpper han den inte. Tar man sedan fram den duger det inte. Nej. Den ska minsann igång & helst köras. Ibland är det okej att den är på i bakgrunden & han kan då i lugn & ro gå omkring & greja.. försöker man sedan sänka eller stänga av den kommer han som ett spjut & pekar & gormar. "Nej nej nej nej!!!" Borstar, dammvippa, skurhink, you name it, han älskar't! 
 
Oh, nu vakna lilleman, så forsättning följer!
 
Det där lilla pekfingret. Här är vi i Molla Bokskog.. en underbar plats vi ofta besöker!

Kommentarer
Postat av: joanna

Det är ju så kul att läsa, och inse hur himla lika de utvecklas, fast de är så unika personer :). Hoppas de håller humöret i trim i helgen, haha. Gud som jag längtar. Puss

2013-10-22 @ 20:28:53
URL: http://joannagullberg.blogg.se
Postat av: Linda Wrangmo

Mysigt att läsa om goingen Alfred! :)

2013-10-31 @ 19:34:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0