1,5 år.

Hej fina ni som fortfarande kikar in här!
 
För ett par dagar sedan blev Alfred 1,5 år & det firades med att åka till stadsparksbadet i Borås tillsammans med kusinerna Isabelle & Saga (& deras föräldrar). Hur mysigt som helst & Alfred är heelt galen i att bada nuförtiden. Kan inte påstå att han tyckte det var jätteroligt när vi för ungefär ett år sedan började på vår första kurs i babysim (har gått tre kurser), men nu trivs han som fisken i vattnet. Plaskar, hoppas, simmar, dyker & åker gääääärna ruschkana! Han tyckte även att vågmaskinen var riktigt spännande! Så himla härligt att se honom så lycklig. Vår älskade lilla gosing. Tänk att vi fått ha honom i våra liv all den här tid.. det mest fantastiska som någonsin hänt såklart, men aldrig kunde jag förstå att en kärlek kunde växa starkare & starkare för var sekund tillsammans. Kunde aldrig föreställa mig hur mycket det går att älska ett barn.. det finns liksom inga begränsningar. Det hoppas jag Alfred känner. Att vi älskar honom villkorslöst. Att han känner sig trygg. Att han är lycklig.
 
Det händer såå mycket med honom hela tiden. Nu pratar han nästintill utan avbrott & han dansar, springer & hoppar.. snurrar, skrattar & delar ut kramar. Världens mysigaste, men också världens busigaste. Klättra är just nu favoritsysslan.. & att testa oss givetvis. Ojojojoj.. mig testar han konstant & jag får lägga band på mig för att inte bli galen ibland.
 
"Min min min"
Alfred är just nu väldigt bestämd till att allt är hans. Detta hoppas jag är en övergångsperiod som går över snaaaart, men antar att tålamodet även här kommer att testas under en lång lång tid. Blir galen när han skall gå fram till ett annat barn & rycka ifrån saken ur dennes händer. Får han inte som han vill blir han såklart hur ledsen som helst & väldigt frustrerad. Blir jag arg på honom är han väldigt nogrann att komma fram till mig & kramas.. & detta har jag väldigt svårt att motstå!!! Men tänker att det är hans sätt att säga förlåt! ♥
 
Hur som helst så är jag så lycklig över att just denna lilla gosse kom till vår lilla familj som snart skall bli större. Finaste lilla barn som vi älskar så högt, så högt. Nu får jag bestämt gå & hämta honom från den korta vilan i sängen. Älsklingen min. ♥
 
från en höstdag i Norra Grundsund. 
 
 

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Vår underbara lilla prins!

2014-02-14 @ 23:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0