21 steg

Tänk att dessa små fossingar (något större idag än då bilden togs) idag tog 21 steg! Alfred har tidigare tagit något steg här & något steg där, men varit lite för försiktig för att "släppa taget".. rekordet låg tidigare på sex steg. Efter triumfen har han gjort detsamma ett flertal gånger idag & ÅÅH,han är så himla duktig vår lille gosse!!! 
 
 
Förra året på denna dag satte mina värkar igång & vi trodde att vår bebis skulle få dela födelsedag med världens bästa syster (min fina Carolina), men icke. Däremot fick vi stanna kvar på sjukhusets hotell eftersom vår gosse gärna ville ut så snart min kropp var redo för det. Dagen efter avtog värkarna något & vi åkte en sväng för att hälsa på svärföräldrarna där vår vovve August också var. Senare åkte vi tillbaka till sjukhuset, men ännu var värkarna alltför glesa. Nähe, ingen bebis idag heller tänkte vi. När värkarna avtog ytterligare på kvällen var jag säker på att det varit falskt alarm (eller jag försökte väl intala mig det för att inte hoppas för mycket) & vi skrev till våra familjer att vi nog skulle komma hem i morgon. Men så kom natten.. & jag hade svårt att sova. Värkarna kom allt tätare & efter flertalet gånger in & ut i duschen var det utan tvivel dags. NU förstod jag helt klart vad de menat när de sagt att jag inte såg ut som om jag skulle föda om en stund, nu förstod jag precis! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0